Audiokniha Vrány - recenze

01.05.2020
Ahoj, knihomolové! V rámci spolupráce s Audiotékou jsem měl možnost si poslechnout audioknihu Vrány od české autorky Petry Dvořákové. Vrány si můžete v audioverzi zakoupit zde. Samozřejmě jsem pro vás sepsal recenzi, tak doufám, že si díky ní třeba Vrány poslechnete.
Audiokniha Vrány
Autorka: Petra Dvořáková
Čtou: Andrea Černá, Veronika Khek Kubařová
Délka: 3 hodiny 50 minut
Vydavatel: OneHotBook
Moje hodnocení: 5⭐️/5⭐️


,,Vrána necítí strach. Vrána necítí radost.''

 

O čem Vrány jsou?
Hlavní postavou příběhu je dvanáctiletá Bára, která žije se svými rodiči a straší sestrou Katkou. Připadá si odstrčená a osamělá, jelikož matka upřednostňuje její sestru, která podle ní dělá všechno lépe než ona. Matka na Báru často křičí a otec případně zasáhne jen tak, že Báru násilně trestá. Nikdo z rodiny také nevěnuje pozornost jejímu výtvarnému nadání, i když ve škole jsou z její tvorby nadšení. Jelikož Báru rodiče a sestra nechápou a jsou na ni zlí, jejími důvěrnicemi se stávají vrány, které hnízdí na stromě pod okny domu. Jaké by to vlastně bylo být vránou?


Můj názor
Skoro vůbec mě knihy nedojímají, ale Vrány to dokázaly. Petra Dvořáková dokázala napsat velmi emotivní a realistický příběh, který si sice poslechnete za chvíli, ale budete na něj myslet ještě dlouho potom. Myslím si, že v audioverzi je příběh ještě více autentičtější, takže pokud jste ještě knihu nečetli, rozhodně doporučuji si příběh poslechnout. Samozřejmě i když si knihu přečtete, tak bude určitě skvělá stejně jako audiokniha.

 

Moc se mi líbilo a bylo dojemné, jak s Bářiným příběhem souvisely vrány. Po konci audioknihy, ve kterém vrány také hrály důležitou roli, jsem byl dojatý a překvapený. (Takhle se snad musel cítit úplně každý...) Také mě v příběhu štvalo několik postav, nejvíce mě vytáčela matka Báry, ale byl to samozřejmě autorčin účel.


Tento titul jste mohli vidět všude na sociálních sítích, zejména na Instagramu, ale pokud se tu najde ještě někdo, kdo Vrány stejně jako já nečetl/neslyšel v této vlně, moc vám ji doporučuji.


Do komentářů mi můžete napsat, které knize od českého autora/ky jste dali 5 ⭐️ vy.
Děkuji za přečtení a bude se na vás těšit u dalšího článku.
Na Instagramu mě najdete jako @bookbypatrik
© 2021 Všechna práva vyhrazena. Bookbypatrik (Patrik Kříž) 
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky