Cestopis, který není jen o cestách - audiokniha DobroDruhům

26.01.2021

Konečně jsem se opět pustil do poslechu další audioknihy! Moje volba padla na titul DobroDruhům, který napsala a načetla herečka Tereza Ramba.
Hned po doposlechnutí jsem napsal na Goodreads a do stories na Instagramu: ,,Cestopis, který zároveň není jen o cestách. Je o životě. O trablích. O okamžicích. O světě. O vztazích. O rodině. O lásce. Nádherná audiokniha."

I když si myslím, že těchto pár slov vystihuje všechny mé pocity, pojďme si DobroDruhy rozebrat do větších detailů.

Jak už píšu v názvu článku, titul není jen o cestách, ale hlavně o životě. O tom, že všechno není vždy tak růžové, ale jindy to může být zase naopak krásné. To mě na knize oslovilo asi úplně nejvíc. Zážitky z cest propojené s pocity, vztahy a láskou. Emoce doslova sršely z každé strany. (V tomto případě minuty. :D)

Titul není uspořádán nějak výrazně chronologicky, spíše jsou to autorčiny střípky uspořádané tak, jak to zrovna cítila, nebo také podle toho, v jakých zemích kdy byla. To cestopisu přidávalo jistou originalitu, jako i to, že spousta narážek a vlastně celá kniha je věnována autorčiným blízkým. Sice to může někdy plést či nemusíte něco pochopit na první dobrou, ale mně to připadalo kouzelné. 

Shodou okolností jsem kupoval knihu jako dárek k Vánocům, kdy jsem ji zrovna i částečně poslouchal, tak jsem si ji samozřejmě musel prolistovat! Obsahovala skvělé fotografie a líbilo se mi i nevšední zpracování. Možná se k Dobrodruhům vrátím někdy časem i v tištěné verzi, spolu s fotkami to musí být trochu jiný čtenářský zážitek. Každopádně obě varianty mají něco do sebe, forma audioknihy je možná trochu více autentičtější, když ji čte sama autorka. 

Byl to zkrátka velmi užitý poslech a já děkuji Audiotece za poskytnutí. Pokud ještě ve svém telefonu nemáte jejich novou verzi aplikace, doporučuji si ji stáhnout, je skvělá! Rovnou si v ní můžete poslechnout třeba právě DobroDruhy.


Patrik Kříž  

Můj Instagram zde.




© 2021 Všechna práva vyhrazena. Bookbypatrik (Patrik Kříž) 
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky