RECENZE: Akvárium

06.07.2019

Ahoj, knihomolové! Je tu nová recenze, a to na knihu Akvárium od Davida Vanna. Knihu si můžete koupit na https://www.kosmas.cz/knihy/249843/akvarium/ Moc děkuji obchodu Kosmas za poskytnutí knihy na recenzi.

Akvárium 

Autor: David Vann

Nakladatelství: Argo

Počet stran: 230

Žánr: Světová beletrie 

Rok vydání: 2019

Moje hodnocení: 4,5/5

ANOTACE 

Dvanáctiletá Caitlin žije sama s matkou poblíž seattleského letiště. Každý den po škole čeká v místním akváriu a jako u vytržení pozoruje nejpodivnější ryby. Když ji jednoho dne osloví neznámý starý muž a Caitlin se s ním spřátelí, nevědomky tak otevře děsivé rodinné tajemství a nebezpečně rozkolísá doposud vyrovnaný vztah s vlastní matkou. Bude mít Caitlin dostatek odvahy konfrontovat matku s nepříjemnou minulostí? Poučí se dcera z jejích starých chyb, nebo propadne stejným křivdám a traumatům?
V románu Akvárium David Vann krystalicky čistým stylem popisuje psychologii narušené rodiny, tíhu vytěsňovaných vzpomínek i sílu odpuštění. Knihu doprovázejí černobílé ilustrace.

Můj názor 

Tak tahle kniha byla opravdu silná. V knize se řeší několik témat - domácí násilí, LGBT, psychologie, vztahy, minulost a mnoho dalšího. Akvárium na mě zapůsobilo podobně jako kniha Cop. Tyto dvě knihy mě opravdu hodně zasáhly a určitě si Akvárium přečtu ještě několikrát. V knize je tolik hlubokých myšlenek a poselství. Moc se mi líbily popisy, které popisovala Caitlin. Některé věci, které se v knize děly, byly opravdu tak silné, děsivé, hrozné, že jsem někdy musel knihu na chvíli odložit, ale hned za chvíli jsem jí zase otevřel a musel číst dále, protože jsem potřeboval vědět, jak příběh bude pokračovat. Některých postav mi bylo hodně líto, takže jak říkám, kniha na mě opravdu hodně zapůsobila. 

Grafická úprava knihy

Jak už jste si mohli všimnout z anotace, knihu doplňují ilustrace, které k příběhu hezky sedí. Jediné, co mi trochu vadilo, bylo to, že v textu nejsou uvozovky, když někdo mluví. I když to není tak hrozné, jen jsem si na to musel chvíli zvyknout. Nevím, jak vám, ale mě se obálka knihy moc líbí. 

Akvárium je jedna z mých nejlepších přečtených knih roku. A určitě byste si ji měli přečíst, i když něčtete světovou beletrii. Taky bych si chtěl přečíst další autorovi knihy, protože kniha Akvárium je hodně dobře napsaná. Byl bych moc rád, kdybyste si na moje doporučení Akvárium přečetli, protože to opravdu stojí za to. Knihu hodnotím 4,5/5.


 Autor recenze: Patrik Kříž

© 2021 Všechna práva vyhrazena. Bookbypatrik (Patrik Kříž) 
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky