RECENZE: Aura Dar

03.06.2019

Ahoj, knihomolové! Je tu nová recenze na knihu Aura Dar od německé spisovatelky Clara Benedict. Knihu si můžete zakoupit na stránkách https://www.knihydobrovsky.cz/dar-150022173 

Aura Dar

Autorka: Clara Benedict 

Nakladatelství: KingCool

Počet stran: 392

Rok vydání: 2019 

Moje hodnocení: 2/5

ANOTACE 

 Čtyři kamarádky si užívají svých mladých a nezávazných životů. Šestnáctiletá Hana, stejně jako její kamarádky, prožívá své první milostné románky. Zamiluje se do osmnáctiletého Jana, který o ni zprvu nejeví žádný zájem. Ale pak se přihodí něco nevysvětlitelného. Z vyvolávání duchů se stane hrůzostrašný zážitek, po kterém už nebude nic jako dřív.

Hana objeví svou tajemnou sílu. Nějakým nevysvětlitelným způsobem dokáže manipulovat nejen věcmi, ale i lidmi. Bohužel jí tato síla nepřináší jen pozitiva, ale i spoustu komplikací, jak ve vztahu s nejlepší kamarádkou Vivi, tak i s Janem, se kterým se stále více sbližují. S každým jejich setkáním roste nejen její zájem o Jana, ale i nejistota.

Proč se Jan chová tak protikladně? Chvílemi je milý a něžný, pak zase agresivní a distancovaný. Jeho nestabilita jí nahání strach, byl to totiž právě on, kterému svěřila své tajemství o síle. O síle, které má i své stinné stránky. Jan na celou situaci reaguje až moc klidně. Byla to snad chyba, že důvěřovala právě jemu?

---------------------------------------

Bohužel se mi knížka nelíbila. Asi to bude tím, že je tam fakt hodně romantiky, ale i ostatním lidem se Aura moc nelíbila, takže nejsem jediný. Když jsem si poprvé přečetl anotaci, tak mě kniha fakt hodně zaujala a byl jsem zvědavý, jestli opravdu bude tak napínavá a super podle anotace. No, nebyla. Kniha byla opravdu snad záložená jen na klišé. Celou knihu jsem trpěl nudou a po konci, který byl tak neoriginální, jsem chtěl nejraději knihu někam schovat a vůbec už na ní nemyslet.

Romantika

Romantika byla děsná. Určitě vám neprozradím spoilery, i když je to napsané i v anotaci, že mezi hlavní hrdinkou se vyvíjí vztah s jedním klukem. A to od začátku až do konce knihy, což mi věřte, je to děs. Romantika byla tak divná a nesrozumitelná, že jsem se tomu i smál. Jako promiňte, ale když se asi týden líbají a potom řeknou: ,,Hele, nebudem spolu chodit?'', tak máte chuť prohodit knihu oknem. A byly tam i jiné kraviny, jako třeba: ,,Musím na čerstvý vzduch, jdu na záchody.'' To si potom říkáte, jak tohle mohl někdo napsat. A jako ten konec toho vztahu?! 

Postavy

Asi vám dojde, že i postavy nebyly o moc lepší než romantika. To nelogické uvažování postav, hlavní hrdinka ovlivňovala svými schopnostmi její kamrády a samozřejmě taky Jan, který byl horší než všechny postavy v knize dohromady. 

Fantasy prvky 

A abych knihu jen nekritizoval, tak fantasy prvky mě hodně bavily a zajímalo mě, jaké vlastně všechny schopnosti hrdinka má. Trošku mi vadilo, že hrdinka ovlivňovala svými schopnostmi své nejbližší okolí, ale tak muselo to v knize být, jinak by čtenáři vůbec nevěděli, jak tato moc funguje. Takže ano, fantasy prvky mě bavily. 

Neoriginalita 

Tak a co mě nejvíc mrzí, že úplně stejný typ knihy jsem četl. Protože když čtete nějaký podobný námět knihy, kterou už jste četli, tak je jasné, že se vám moc líbit ta další nebude, i když u nějakých knih jsou výjimky. Celá kniha ještě byla vcelku originální, ale ten konec byl tak úplně podobný, že mi to přišlo jako kdyby to psala ta samá autorka. 

I když se mi kniha nelíbila, tak to nutně neznamená, že se nebude líbit i vám, jelikož každý čte rád něco jiného. Pokud máte rádi hodně romantiky s prvky fantasy, tak je to kniha pro vás, ale i nemusí, přesto, že máte rádi tento žánr. (Jako u mě, Fantasy mám rád, ale romantiku nemusím, i když mi nevadí.) Auru hodnotím 2⭐/5⭐

Ale já teď jdu číst Furyborn a už po několika stranách, vím, že se mi bude hodně líbit. Moc děkuji za poskytnutí Aury Knihy Dobrovský! (A samozřejmě taky za Furyborn.)

© 2021 Všechna práva vyhrazena. Bookbypatrik (Patrik Kříž) 
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky