RECENZE: Dotyk draka

15.07.2019

Ahoj, knihomolové! Je tu nová recenze, a to na knihu Dotyk draka. Tuto knihu jsem si přečetl díky autorovi knihy, kterému moc děkuji za poskytnutí knihy na recenzi. 

Dotyk Draka 

Autor: Stano Fatul 

Počet stran: 205

Žánr: Fantasy 

Rok vydání: 2018 

Slovenský jazyk 

Moje hodnocení: 2/5 

ANOTACE 

Príbeh prvej z Kníh Lysanthys sleduje prerod dvoch bratovna prahu dospelosti na zodpovedných a svedomitých mladých mužov, ktorí sa starajú o správny sled udalostí svojej milovej rodnej Lysanthie. Starší z nich Drake, putuje sám len v spoločnosti bieleho vlka, vodcu lesnej svorky až na vrchol, doslovne i metaforicky. Mladší z bratov William, sa ocitne v zajatí, no len čas ukáže, či sa bratia už ako mladí bojovníci za budúcnosť ich rodnej zeme vedia spojiť v boji proti temným silám, ktoré si po dlhých rokov väzenia nárokujú na Lysanthiu.
Spoločnosť im robia poslední členovia národa vlčích mužov, traja vlkolačí bratia, ktorých úlohou je dozrieť na zrod nového z línie ochrancov. Podarí sa Drakeovi a jeho spolubojovníkom poraziť zlo mnohonásobne väčšie, akému čelil jeho predchodca?

Prvý diel série novodobej slovenskej stredovekej fantasy literatúry Knihy Lysanthys nesie názov DOTYK DRAKA. Fatul je mladý slovenský spisovateľ, ktorého cieľom je obohatiť domácu fantasy tvorbu a priniesť jej klasické prvky v novom, modernom spracovaní.
Román v sebe nesie skrytú jednoduchú myšlienku, ktorá príbeh mnohoráz pretne, tá myšlienka znie zodpovednosť. Nájde ju v sebe mladý ochranca Drake?

---------MŮJ NÁZOR--------

Dotyk draka byla moje první kniha ve Slovenském jazyce a četla se mi dobře, i když jsem si ze začátku musel na Slovenštinu trochu zvyknout. Kniha mě bohužel moc nezaujala, ale byly tu i části, kdy se mi něco líbilo.

Knížka začala zmateným, nezajímavým prologem, který byl jakoby zrychlený. Stalo se tam rychle moc událostí, které by podle mě měly být více rozepsané, ale zároveň zajímavě. Další kapitoly byly lepší než prolog, i když ne o moc.

Pořád se v knize opakuje slovo ,,no" a byl jsem na něj úplně alergický. 😅 Opakuje se tam pořád! Knížka se mi ani nechtěla otevírat, abych začal číst, proto jsem jí asi četl tak dlouho.

Hodně se mi líbily básně na začátku kapitol. Byly i nějaké části příběhu, které mě bavily. Třeba poslední kapitola neboli konec knihy mě bavil a byl napínavý.

Postavy - Hlavní hrdina Drake mi byl docela nesympatický, ale jeho bratr William byl lepší a taky měl podle mě logičtější rozhodnutí.
Moje oblíbené postavy jsou vlkodlaci. V knize umřelo tolik postav!

V knize chybí popisy. Bylo jich tam fakt málo a bez nich jsem si špatně představoval svět a postavy. Bylo by super, kdyby ve 2.dílu bylo těch popisů více. Akce byly vždycky hrozně krátké, bylo by lepší, kdyby byly více rozepsané.

Romantika ke konci knihy byla klišé. A taky mi připadalo, že moc, kterou měl hlavní hrdina je neoriginální.

Je to autorova prvotina, takže si myslím, že bude druhý díl lepší. Kniha je takový podprůměr, tedy 2/5. Ještě jednou děkuji autorovi knihy za zaslání. 

© 2021 Všechna práva vyhrazena. Bookbypatrik (Patrik Kříž) 
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky