RECENZE: Elementum

Autor: Jiří Dittrich

Nakladatelství: Epocha

Počet stran: 520

Žanr: Fantasy, YA

Moje hodnocení: 3,5/5

ANOTACE

Největším problémem Alexandra Summerse byla blížící se maturita. Nebo aspoň do doby, než se mu život obrátil naruby. Vše začne příchodem neznámého cizince. Alex se dozví, že je potomkem jedné z nejstarších, dávno zaniklých civilizací, jež vládla nejen politickou, ale také magickou mocí. Přesněji všemi silami přírody. Tato civilizace ale ve skutečnosti nezmizela. Už po tisíce let se skrývá mimo zraky lidstva a nyní se nachází ve velké krizi.
Alex je nucen chopit se svých povinností a nově objevenou říši ochránit. Jenže s tajemstvím jeho minulosti odhalí i zdrcující pravdu o vlastní rodině. Jeho rodiče jsou už dávno mrtví a úhlavním nepřítelem se stává jeho vlastní bratr, kterého musí porazit.

----------------------------------------------

Určitě už víte, že já čtu a podporuji české autory, protože si myslím, že se i někteří vyrovnají zahraničním spisovatelům a vždy rád slyším, že se nějaká Česká kniha někomu líbila. Lidi čtou české autory. To už jsem si sám ověřil, protože jsem založil hashtag #zaceskeautory a už je tam neuvěřitelných přes 250 příspěvků! ( A to jen s knihami od českých autorů a autorek.)

Byl jsem rád, když jsem objevil nadaného českého autora a jeho knihy mě na první pohled zaujaly. Byl to samozřejmě Jiří Dittrich. Kniha Elementum se mi líbila a bavila mě, ale jelikož tam byly malé nedostatky, které mi vadily, jsem knize dal hodnocení 3,5, protože mám nějakou rezervu do dalšího dílu, který bude podle mě lepší, protože už to nebude prvotina a bude tam víc akce, jelikož v 1.dílu nás autor hodně seznamoval se světem, tak doufám, že 2.díl bude lepší! Ale teď už k podrobnějšímu názoru:

Prolog a nějaké první čtyři kapitoly byly skvělé. Tajil jsem dech a byl jsem zvědavý, kdo je ten tajemný cizinec, který je pořád v blízkosti Alexe. Další kapitoly mě taky bavily, ale tento rozjezd u knihy mě bavil nejvíc, což se u knih moc nestává, takže to se mi hodně líbí, že alespoň ze začátku mě hodně rychle kniha vtáhla do děje.

Svět se mi hodně líbil, ale vadilo mi, že jsem si ho moc nedokázal představit. (Hned se vám to pokusím vysvětlit.) Asi to můžu napsat, protože to není spoiler. Celý svět je uvnitř skály. A já jsem si to prostě nedokázal představit. Je to totiž trochu neobvyklé, takže jsem si prostě představoval normální oblohu. Když se tam někdo zmínil, že je celý svět ve skále, nějak jsem to už ignoroval.

Postavy jsem si oblíbil hned od začátku, samozřejmě kromě hlavního nepřítele. Pokud jste zklamaní, že je to čistě fantasy bez romantiky, tak není! Nějaká romantika tam je a je nereálná. Samozřejmě tam bylo moje NEoblíbené klišé. A to je takový to, když se znáte s někým 3 dny a zamilujete se do něj. Jako vážně?! Potom jak se ten vztah vyvíjel, tak to bylo lepší, ale určitě by neuškodilo, kdyby se do sebe zamilovali déle.

Fakt se mi líbilo, že tam bylo nové ovládání moci, bylo to úplně něco nového a bylo super popsané, jak se takové živly ovládají. (Samozřejmě zase tam byly oheň, voda, vzduch, země, což je trochu neoriginální, ale nějak mi to nevadilo.)

Na konci jsem čekal velké drama a velké WAU, ale třeba se velké WAU dostaví v 2.díle, který snad co nejdříve přečtu. A prosím, nepřirovnávajte tuto knihu k Harrymu Potterovi, nemá to s tím nic společného, akorát to, že je to fantasy.

Knížka mě bavila a pokud máte rádi jakékoliv fantasy, tak si knihu určitě přečtěte, i když je to trochu větší bichle!