RECENZE: MNAZ1 Náhodní lháři

17.02.2019

Ahoj, knihomolové! Je tu nová recenze na knihu Moře nálezů a ztrát - Náhodní lháři od Leny Valenové. Moc děkuji autorce za poskytnutí knihy. Knihu si můžete koupit na stránkách autorky: https://lenavalenova.cz

Moře nálezů a ztrát - Náhodní lháři

Autorka: Lena Valenová

Nakladatelství: Beletris

Počet stran: 208

Rok vydání: 2016

Téměř detektivní román s mladými hrdiny o tajemné minulosti, vyostřené přítomnosti a boji za svou budoucnost, o ztrátách i nálezech na cestě za pravdou. Do dětského domova na předměstí Říma přivedou dvanáctiletého kluka. Zdá se, že nic nepoznává, nic si nepamatuje. Ale to není jediná překážka, se kterou se musí potýkat. Také je tu vůdce klučičí party, který je rozhodnut udělat cokoli, aby nováčka odstranil ze své cesty. O čtyři roky později patnáctiletá studentka pražského mezinárodního gymnázia potká na pláži v Itálii okouzlujícího mladíka.
Místo vysněné letní romance však Elena z prázdnin odjíždí plná hořkosti a se ztrátou iluzí. O to větší šok pro ni je, když mezi novými spolužáky - studenty zahraničního výměnného programu - poznává onoho kluka z pláže. Kdo je ale tenhle kluk, co najednou tvrdí, že je někdo úplně jiný, doopravdy?
I on však řeší vážné otázky. Přijel do Prahy s pečlivě připraveným plánem. Jenže s jednou věcí nepočítal - s Elenou. Nedávno mu pořádně zavařila. Tentokrát je však odhodlaný nenechat nic náhodě. Nikdo mu nezkříží jeho plány. Ani Elena ne. Ona hledá sama sebe. On hledá svou minulost. A ti dva se opravdu nemusí. Vztah Eleny a Michaela je jako jízda na divoké horské dráze, kdy ani jeden neví, co mohou od toho druhého očekávat za následující zákrutou. A to ještě nevědí, že v tom nelítají sami. A že jde o mnohem víc, než oba na začátku mohli třeba jen tušit...

------------------------------------

Kniha se mi líbila. Příběh se odehrává ve školním prostředí. Je to detektivka v žánru young - adult a to se mi právě hodně líbilo! V žánru YA jsem ještě nečetl žádnou takovou detektivku a líbí se mi, že autorka vymyslela originální příběh. Je to dobře napsané, ale někdy jsem se musel do čtení nutit. Hodně se těším na další díly, protože se chci dozvědět ještě více záhad o Michaelovi, jelikož mi přišlo, že na konci bylo menší odhalení, než jsem očekával. Hlavní postavy mi byly sympatické, (kromě Michaela), ale na konci mi ho už bylo líto. Autorka žije v New Yorku, proto v knize napsala některé věty napůl v anglickém jazyce a napůl v českém. Nevadilo mi to a nebojte se, že věty v angličtině nepřečtete, jsou to lehké, základní fráze. Trošku mi také vadilo, že mládež chodí do baru a skoro každou chvíli nakupují, ale někomu to třeba nevadí.

Při pohledu na obálku jsem čekal úplně jiný příběh než tento! Hodně se mi líbí, že obálka vás trochu zmate a myslíte si, že příběh bude úplně jiný.

Knihu doporučuji všem YA čtenářům, kteří mají rádi knihy o tajemných záhadách a trochu romantiky. Moc se těším na další díly, které snad budou ještě lepší! Po dlouhém rozmýšlením knihu Náhodní lháři hodnotím 4/5.

Díky za přečtení recenze a budu rád za každý komentář pod článkem.