RECENZE: O princezně, která se zachránila sama

Autorka: Amanda Lovelace

Nakladatelství: Yoli

Počet stran: 207

Rok vydání: 2018

Moje hodnocení: 5/5

O ČEM KNIHA JE?

Sbírka básní rozdělená do čtyř oddílů: Princezna, Vévodkyně, Královna a Ty. První tři oddíly s obdivuhodnou upřímností komentují jednotlivá stádia dospívání autorky Amandy Lovelace, zatímco závěrečná kapitola je vzkazem čtenáři. Kniha o lásce i nenávisti, o tom, jaké to je někoho ztratit, o zármutku i radosti, o síle, inspiraci a hledání sebe sama.

-------------------------------------------

Asi jste si už všimli, že jsem poezii nikdy nečetl. Až doteď. Nevím proč jsem poezii nezačal číst dřive. Lehce se to čte a každá báseň se vás dotkne. Kniha vypráví o složitém dětství, ztrátě blízkých lidí, o hledání sebelásky a mnoho dalšího. Autorka v knize rozebírá i citlivější témata, která ovšem některým čtenářům nejsou cizí. Kniha O princezně, která se zachránila sama mě hodně bavila a měl jsem ji přečtenou za jeden den, což mě trochu štve, protože jsem chtěl skvělé básně číst do nekonečna. Tak za 2 měsíce si knížku přečtu znovu, protože vždy ve mě tahle kniha zanechá něco jiného. (Už jsem ji četl dvakrát.) Jsem rád, že kniha vyšla u nakladatelství Yoli, jelikož je mezi mými nejoblíbenějšími nakladatelstvími. O princezně, která se zachránila sama byla považována za nejlepší básnickou sbírku na Goodreads, za což jsem moc rád. Už jsem viděl, že v zahraničí vyšly další díly z této sbírky a snad brzo vyjdou i v češtině! Knihu vám moc doporučuji. Hodnotím ji 5/5 a ještě vám sem napíšu pár básní, které se mi hodně líbily.

Na chvíli se mi zdálo, že nám hvězdy požehnaly, ale to jsem si jen neuvědomila, že ve skutečnosti nám hvězdy nepřály.

Tys přinesl malou jehlu a já přinesla nit. Chtěli jsme zašít ta svá zlomená srdce, ale místo toho jsme si je sešily dohromady.

Jestli se někdy podíváte do zrcadla a cítíte nutkání si říct, že nejste dost dobří, dost krásní, dost hubení, dost vyvinutí, pak bych řekla, že nastal čas, abyste to zrcadlo rozmlátili, nemyslíte?