RECENZE: Poslední číslo

29.04.2019

Ahoj, knihomolové! Je tu nová recenze na knihu Poslední číslo od autorky Hayley Barker. Kniha se mě moc bavila a já doufám, že touto recenzí vás nalákám, aby jste si knihu taky přečetli. Knihu můžete zakoupit na https://www.knihydobrovsky.cz/posledni-cislo-127939397 Za poskytnutí knihy moc děkuji Knihám Dobrovský. 

Poslední číslo 

Autorka: Hayley Barker 

Nakladatelství: KingCool

Počet stran: 432

Rok vydání: 2019

Žánr: Young Adult fantasy

Moje hodnocení: 5/5

ANOTACE 

Anglie, blízká budoucnost. 

Společnost je rozdělena na Čistou britskou rasu a Dreky, spodinu odsunutou do ghett, nucenou pracovat jen za nepoživatelnou stravu a žijící v neustálém strachu, že jim ukradnou děti přímo z ulice a odvezou je do putovního cirkusu, aby tam vystupovaly v představeních, ve kterých jim noc co noc půjde o život.

Jedním z těch dětí je Hošiko, talentovaná dívenka, která se pohybuje po visutém laně jako kočka, jak se jí taky přezdívá. Ben se narodil na opačné straně, je Čistý a syn ambiciózní političky, zapřisáhlé nepřítelkyně Dreků. Jejich osudy se spojí v okamžiku, kdy Ben se svou rodinou navštíví cirkus a propadne kouzlu uhrančivé Kočky. Ani pro jednoho z nich už pak život nikdy nebude stejný jako dřív.

----------------------------------------------

Temná, krutá, drsná kniha, ale přesto skvělá. I když je rozjezd trochu pomalejší, tak mi to vůbec nevadilo, protože mě zajímalo, jak to v tomto světě funguje, jaké tam jsou postavy a tak. Druhá půlka knihy je ještě lepší. Je plná akce a těch posledních 200 stran jsem přečetl za jeden den, protože jsem prostě potřeboval vědět jak kniha dopadne. Takže je kniha opravdu hodně čtivá. Kniha je vyprávěna dvěmi postavami, Benem a Hošiko. 

POSTAVY

Už od začátku knihy mi bylo opravdu hodně líto Dreků a celou knihu jsem chtěl, aby se Drekům žilo lépe a aby byli konečně svobodní a ne tak utlačováni britskou čistou rasou.  Takže až knihu budete číst, určitě se připravte, že vám bude hodně líto Dreků.

-

 Nebudu vám tu samozřejmě spoilerovat, ale konec jsem teda čekal trochu jiný (drsnější), ale tenhle konec mi vyhovoval. I v této drsné knize je malá romantická linka, která se mi tam líbila a bylo super, že i v tak drsném světě je nějaká naděje na vztah. 

Takže pokud ještě váháte, jestli si knihu pořídit, twk podle mě by jste určitě měli! Skvělá, originální fantasy. Moc se těším na 2.díl, který má vyjít na podzim a pravděpodobně se bude jmenovat Zloděj čísel. (Jo, a ta obálka je taky úžasná!) Knihu hodnotím 5/5 a určitě ji zařadím mezi nejlepší knihy tohoto roku.

Nalákala vás moje recenze na přečtení knihy? Nebo už jste ji četli?


© 2021 Všechna práva vyhrazena. Bookbypatrik (Patrik Kříž) 
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky