Ahoj, knihomolové! Je tu další recenze, tentokrát na Zlatou klec od Vic James.

Zlatá klec

Autorka: Vic James

Nakladatelství: Fragment

Počet stran: 327

Rok vydání: 2019

Moje hodnocení: 3,5/5

Svět je v rukou Mocných. Díky magické Síle ovládají politiku, obchod, toky peněz i životy obyčejných lidí. Ti, kteří mezi elitu nepatří, musí nastoupit na desetileté nucené práce. V naději, že zůstanou pohromadě, chtějí Hadleyovi nastoupit do služby společně se svými třemi dětmi. V den odjezdu je však šestnáctiletý Luke poslán do jednoho z nejhorších pracovních táborů v zemi. Zbytek rodiny odjíždí do přepychové sídla Jardinů, nejmocnější rodiny v Anglii. Zatímco Luke přežívá ze dne na den, jeho sestry si užívají luxusu i nebezpečného přátelství se členy rodiny Jardinů. Všichni však stále myslí na jediné: jak uprchnout ze zlaté klece a být opět spolu...

---------------------------------------

Kniha se mi docela líbila, ale mám k ní několik výhrad. Přišlo mi, že svět v knize není moc propracovaný. Zeď, která je kolem Kynestonu mi přišla neoriginální, zdi se objevují i v jiných knihách, jako např. v knize Dvůr trnů a růží. V knize mi také trochu vadily postavy. Skoro půlku knihy se seznamujeme s postavami a žádná akce tam nebyla, teda až na konci. Myslím si, že jsou lepší knihy o magii (ve Zlaté kleci spíš Síly), které jsou akčnější a zajímavější. Ale abych knihu jen nekritizoval, tak se mi líbily kapitoly, kde byl Luke v Milmooru. Ty mě hodně bavily. Dokonce se mi líbila i postava Jenner. Také mi vadilo, že postava Abi se v knize pořád zmiňovala, jak chce svého bratra Luka zachránit z pracovního tábora Milmoor, ale nic pro to neudělala. Postava která my byla hodně nesympatická byl lord Jardine. Taky jsem nepochopil, jak někdo může vymyslet pso-člověka, toho mi bylo hodně líto.  Ještě něco k obálce knihy: když jsem koukal na zahraniční obálku, tak ta česká je rozhodně lepší. Docela mě mrzí, že kniha se mi moc nelíbila, ale třeba 2. díl bude lepší. Ten si samozřejmě přečtu, ale nebudu mít tak velká očekávání. Když jsem se koukal u ostatních blogerů na recenze, tak je kniha taky moc nebavila, ale někomu se třeba může líbit. Takže podle mě je to kniha, která není špatná, ale není ani nejhorší, prostě takový průměr. Knihu Zlatá klec hodnotím 3,5/5.

Doufám, že vás recenze baví a budu rád za každý komentář pod článkem.